Sunday, June 6, 2010

Bila Aku Jatuh Cinta

Ya Allah… jika aku jatuh cinta
Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu…

Ya Muhaimin… jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
Agar tidak melebihi cintaku padaMu…

Ya Allah… jika aku jatuh hati
Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak jatuh aku dalam jurang cinta semu…

Ya Rabbana… jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari hatiMu…

Ya Allah...jika aku rindu
Jagalah rinduku padanya
Agar tidak lalai aku merindukan surgaMu…

Ya Rabbul Izzati… jika aku rindu
Rindukan aku pada seseorang
Yang merindu syahid di jalanMu…

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah…
Jika engkau halalkan aku merindukan kekasihMu
Jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu...

By Asy-syahid Sayyid Quthb

No comments:

Post a Comment